Thursday, June 25, 2009

apek punye lawak,teka teki.

Teka-teki Gitu-gitu Apek

2 December 2007

Penat kerja kan? Kita jawab teka-teki dulu ya. Release tension you…

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha…

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la… sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar… hue hue hue!!

Teka-teki: Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut ‘EPI BESDAY’

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan… aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi… soalan bebudak pun takleh nak jawab!!

Hampeh.

9 comments:

Look Who's Talking...Mean! said...

hahaha..
teka teki teka belang,
lawak kamu mmg cm bangang..

mamat ddk kt tmpt terpncil,
die suke pkai mnyk telon,
sape bdk pmpuan yg pling comel,
jwpn nyer tntulah min belon!!
hahaha..

Anne Nazeeha said...

hahaha...

kupas kelapa nk dapatkan santan,
min mmg perasan,
min menang jawatan sekreteri,
si kuat gelak sume geli hati.

stalker said...

kalu jwp cm tu noja pon tak leh nak jawap

ZHARIF BADRUL said...

teka-teki seterusnya: apakah yang menyebabkan banjir di negara kita?

jawapan:SILA CARI SENDIRI hoho

ik said...

oih.. teka-teki apek plak ye!! hahaha
since when ur college ada astro?? i mean tv la..hahah

tekateki plg sng didunia: dlm bnyk2 msia, siapa yg plg cute?

jwpan: i*i

ok jgn skit ht!!
ahaha gudluck!

HaPPy_MiroHu said...

haha..gler hebat anne..hani pun xdapat nak pikir..kreatif tul..hehe..satu teka teki..
ape yg masuk lurus bila keluar bengkok??
jgn otak kuning..hehe..

rapturous said...

teka teki ini berbunyi.. eh jap, sapa yg dah tau jgn jawab k...

kelambuharimau said...

pandai buat teka teki ekk..dalam banyak banyak kuda kuda apa yang tak tidor?

Anne Nazeeha said...

kelambuharimau: kuda yg xtido adalah kuda yg minum kopi radix.xngntuk byk caffeine.
ina: bunyi ape? xphm? hohoh
hani : hm ape yek? tatau la nk teka.mengarut je pk ni ha.hahaha
ili : haha! soalan plg ssh di dunia! mcm xsanggup nk jwb! mungkin ke iri?
inti? ini? hadoih fail la cmni.
zarif: hmmm tau! zarif yg menyebabkn banjir bila zarif baring di dlm longkang dan sumbat.banjir laa...
noja: hmm... jgn jwb! hoho